888 Review

Tak dapat jadi cikgu, dapat tolong cikgu kira markah pun jadi lah :)

Penulis : nurinafarhana Masa : 9:44 AM Comments : 10 Labels :

Mungkin aku tak pernah bagi tahu sesiapa yang aku pernah hampir-hampir jadi cikgu. Dalam entry ni pun aku tak bercerita panjang lebar sangat pasal cita-cita yang satu tu. Bukan kecewa cuma dah boleh terima hakikat yang cikgu bukan pilihan terbaik yang Allah aturkan untuk aku (maybe pensyarah kot pilihan Allah untuk aku~ Amin. Amin). At least aku pernah cuba dan pernah berusaha ke arah tu. Cuma tak dilorongkan sahaja :')

It's okey. Dunia belum berakhir. lagipun, jadi cikgu atau guru bukan cuma dekat sekolah je (tapi yang dekat sekolah tu la yang budak-budak panggil cikgu sobsob). Dekat rumah pun boleh. In fact, dekat tepi jalan pun masih boleh jadi cikgu.

Jadi cikgu dekat rumah contohnya macam apa yang aku buat tadi. Kirakan markah untuk paper agama islam student-student makcik aku. Syukur ada makcik yang jadi cikgu, boleh la verangan-verangan macam menanda paper student sendiri walaupon sebenarnya paper tu dah ditanda dan aku cuma kena kira markah sahaja bhahaha (loser gila). Hmmm boleh la tu. At least ada la dapat fefeling cikgu-cikgi dari tak dapat langsung. Takde la kempunan sangat mihmihmih.

Haaaa jadi cikgu dekat tepi jalan macam mana pulak? Boleh jadi masa adik hang nak lintas jalan pastu dia main laju je melangkah, hang pun buwi buwoh sekeh kik ko dio then hang pun pimpin tangan dia sambil membebel kasi tip lintas jalan dekat adik hang. Kan? Kan? Logik tak? Kehkehkeh.


10 comments:

  1. Aisyah prnh tlog ayah Aisyah semak jwpn & mrkh udax form 5, tu pun ayh aisyah dh pnat nk menyemknya.. sush gk jdi cikgu nie..huhu

    ReplyDelete
  2. samalah kita...nak jadi cikgu tak lepas medsi...makanya acah acah jadi cikgu je...tolong mama kakak kira markah paper studeng diorg huhu..

    ReplyDelete
  3. Xpe la. At least dpt merasa gk ala2 ckg kn..hee

    ReplyDelete
  4. Jadi ckgu mmg best. Tp tu la. Pening kepala sbb bekeje dgn otak. Ana dulu sempat mengajar 2 tahun je. Pastu tanak jadi cikgu. Hihi

    Hai, singgah cni dan follow. ^_^

    ReplyDelete
  5. dapat berangan2 ala2 cikgu pun dah oke hehe :p

    ReplyDelete